2023.09.21-09.28. Korfun üdült a Budaörsi tagozat

2023.09.21-09.28. csütörtöktől – csütörtökig, mi 36-an

A Liszt Ferenc repülőtéri tortúra és másfél óra repülés után értünk földet a zöld szigeten, Korfun. Zöld oázis az Adrián – mondják, és igazuk van. Autóbuszunk alig egy óra alatt átszelte a szigetet. A Paleo art Nouveau Hotel mind a négy csillagával előttünk tornyosult és nézett le fenséges magányából a Paleokastritsa öbölre. A szálloda gyönyörű, a svédasztalos reggeli majd a vacsora választéka felülmúlhatatlan és bőséges.

A kilátás az öbölre lenyűgöző és kétségtelenül a sziget gyöngyszeme. Fürdőmedencéi mindenki számára könnyen elérhetőek és ezt ki is használtuk. A sok lépcsőn megközelíthető tengerparton, a közelebbi strand apró kavicsos és köves, a távolabbi, a kikötő melletti homokos. A három lehetőség közül mindenki megtalálta a számára legkedvezőbbet.

Kirándultunk Kerkyrába (a sziget fővárosába). A városban, sétánk közben, láttuk a Régi és az Új várat. Egy igazán görögös ebéd után pedig meglátogattuk Achilleonban a Sissi-palotát. A palota ugyan építés miatt zárva volt, de maga az építmény és parkja csodálatos. Végül a repülőtér mellé-fölé emelkedő Kanoniba buszoztunk.

Másnap Dél-Albánia következett. Hajónk Sarandába kötött ki (később itt ebédeltünk), majd autóbusszal Butrinba látogattunk, ahol megnéztük az Archeológiai Park római romjait.

Végül Paleo kikötőjében kihajóztunk a Sárga tengeralattjáróval és közben a hajó aljába épített ablakokon át megcsodálhattuk a tenger felszín alatti élővilágát.

A sárga tengeralattjáró bevetésre kész.

Bemutató a víz alatt

A kikötőbe érve együtt énekeltük, dúdoltuk a Beatles Sárga tengeralattjáró című örökbecsű dalát.

Tengeralattjárózás után

Egy kis görög mitológia. Az Odüsszea szerint, tíz év bolyongás után, Odüsszeusz a trójai hős, itt vetődött partra, ahol phaiákok királya Alkinosz lánya Nauszika talált rá, és a palotába kísérte. Tiszteletére nagy lakomát tartottak. A hős azonban Ithakára, a feleségéhez akart menni. A király hajót építtetett számára és Odüsszeusz hazaindult. De csak ő ért haza.

Hazaindulás előtt készítettünk egy csoportképet a szálloda előtt

Amikor a Liszt Ferencen leszálltunk, én az eltelt csodálatos egy hétre gondoltam. Arra, hogy egy remek társasággal nyaraltam a zöld szigeten.

A kiránduláson készült többi kép megtekinthető itt és a galériában.

Budaörs, 2023. november 14.