Kétbükkfanyereg- Pilisszentlélek-Dobogókő 2023.01.07.

2023.01.07. Szombat

Kétbükkfanyereg- Pilisszentlélek-Dobogókő

Találkozás: Nyugati pályaudvar 08.10-kor az 1. vágány előtt.

Sajnos változott a menetrend, nincs lehetőség Angyalföldi felszállásra, így a káposztásaiknak az ideális megközelítés a Rákospalota-Újpest vasútállomásról 07.45-kor induló vonattal célszerű.

Vonat indul: 08.21 (65 év alattiaknak a jegy vásárlásra a vágányok előtti automatából van lehetőség)

Vonat Esztergomba érkezik 09.26-ra

Busz indul a vonattól kb. 50 méterre 09.30-kor.

Kétbükkfára a busz érkezik 10.04-re.

Aki márciusban velem volt a Kétbükkfanyereg – Pilismarót kirándulásunkon az tudja, hogy egy kellemes erdészeti aszfaltúti 5 km-es séta vár minket. Csak lefelé megyünk igen jó minőségi úton. Az út minőségébe csak a januári időjárási viszonyok szólhatnak bele.  (Szintkülönbség +10 m, -255 m)

3 kilométer megtétele után egy rövid pinőre megállunk, majd a Pilisszentléleki Pálos Kolostor maradványinak megtekintse után lesétálunk a faluba.

Sétánkra 2 óra áll rendelkezésre, mert Dobogókő felé 11.54-kor érkezik a busz (a következő busz csak 13.54-kor érkezik).

Ha valaki Pilisszentléleknél szeretné befejezni a programot az a 12.08-kor induló busszal visszatérhet Esztergomba, a vasútállomásra.

Dobogókőre érkezve megtekintjük a kilátást, iszunk forralt bort, illetve eszünk a finom kolbászból és a 13.50-kor induló busszal visszaérünk Esztergomba.

Aki úgy gondolja, Pomáz felé egyszerűbb a hazajutás akkor annak azt kell tudni, hogy minden óra 10-15 között mennek a buszok a HÉV állomásig.

Tekintettel arra, hogy a busz Esztergom felé szinte majdnem mindig üres (nem igazán ismerik a turisták), valamint a vonat sokkal kényelmesseb mint a HÉV, visszafelé is vonatot ajánlom.

Kirándulási szándékotokat a megszokott módon jelezzétek felém.

Szeretettel várlak Benneteket.

Pilisszentléleki, Dobogókői kirándulás
Idén első kirándulásunkra, melyet Szekula Csilla szervezett január 07-én egy szombati napon
indultunk el Pilisszentlékre, majd onnan Dobogókőre. 5 fős kis csapatunk állt Szekula Csilla,
Pallós Attila, Ádám Lajos, Tímár Magdi és jómagam Fekete Ildiből.
Utazásunkat Esztergomig vonattal, majd busszal folytattuk Kétbükkfanyeregig, ahonnan
megkezdtük 5 km-es rövid, kellemes kis gyaloglásunkat. Végig napsütésben sétálhattunk,
közben élveztük a nap melegét. 3 km után, ahogy Csilla előre jelezte is megálltunk egy rövid
pihenőre folyadék és némi energia pótlás céljából. Pihenőhelyünktől kb. 100 méter után
elértük Pilisszentléleki Pálos Kolostor maradványaihoz. Itt főleg Lajos és Magdi készített
fényképeket. Folytattuk a falu felé utunkat, ahol nem sok időnk maradt a Dobogókő felé menő
buszunk indulásáig.
Dobogókőre érkezve először kis csapatunk a büfé felé vette az irányt, ahol ki-ki ízlése szerint
választott almás pitét, kolbászt és lélekmelegítőként egy kis pohár forralt bort. A kis sziesztánk
után felsétáltunk a kilátóhoz, útközben megtekintettük Báró Eötvös Loránd Menedékházat.
Kilátóhoz érve szép kilátás nyílt a környékre. Innen folytattuk sétánkat egészen a Makovecz
Imre által tervezett Zsindelyes Vendégházig. Befejezve aznapi túránkat visszasétáltunk a
buszmegállóig.
Társaságunk nagyon jól érezte magát. Kár, hogy év elején a tagozatból kevesen tudtak